czwartek, 23 maja 2013

Bardzo Was przepraszam za tak długą nieobecność - trochę problemów rodzinnych, trochę zdrowotnych. Nie miałam głowy.

Ale do rzeczy:

Moja waga na dzień 23.05 - 69,6 kg.

W maju ogólnie mam przestój.Aranżowałam koleżance mieszkanie, więc zdarzało się zjeść zapiekankę w IKEA czy McWrapa... Poza tym nie odżywiałam się regularnie. Od tygodnia wróciłam do zasad i waga ruszyła w dół.
Od wczoraj zaczęłam biegać. Po godzinnym marszobiegu i tostach na kolację dziś na wadze minus 800g ! Fajnie nie?

Moim odkryciem jest chleb nisko węglowodanowy ProBody


Chlebek oprócz walorów smakowych zawiera tylko 6,1 g węgli / 100 g, sporo błonnika i białka. Jego indeks glikemiczny wynosi tylko 33,5, a więc jest świetny dla cukrzyków i montignakowców!

Cena: 6,80 zł za bochenek ok. 350g. Sporo, ale mi wystarcza na jakieś 4-5 dni, bo tylko ja go jem.

Po przesyceniu się różnego rodzaju kanapeczkami, postanowiłam zrobić tosty - tak mi ich brakowało.


Atkinsowe tosty - 7,5g W/ 2 tosty



4 cienkie kromki chleba ProBody
4 plastry sera żółtego
1 parówka
2 plastry pomidora
1 łyżeczka majonezu
0,5 łyżeczki ketchupu
oregano

Można zrezygnować z pomidora lub ketchupu, aby obniżyć o 1 ilość węgli. Dla dodania tłuszczu i smaku kromki z zewnątrz można posmarować masłem ;)



To teraz kilka dań obiadowych.


Roladki drobiowe ze szpinakiem i suszonymi pomidorami
z sosem serowym

Pierś z kurczaka lub indyka ( ilość wg uznania)
Szpinak (na 1 pierś daję 0,5 brykietu)
Masło
Czosnek
Przyprawy
Suszone pomidory
Ser lazur lub inny blue cheese

Sos:
Śmietanka 30%
Ser lazur
Ser camembert
Parmezan lub grana padano (tudzież inny twardy ser)


Pierś rozbijamy, troszkę solimy
i pieprzymy. Szpinak przygotowujemy wg przepisu z bloga, bez dodatku śmietany.
Nakładamy szpinak na pierś, pomidor suszony również. Zawijamy, spinamy wykałaczkami, obsmażamy na patelni.

Do rondelka wlewamy śmietankę słodką 30% (ilość w zależności od liczby osób). Kiedy śmietanka zagotuje się, wrzucamy ser lazur, camembert i mieszamy do rozpuszczenia (skórka z camemberta zostanie - można ją wyjąć lub zmiksować blenderem). Na koniec dodajemy parmezan (ok. 50 g). Przyprawiamy do smaku pieprzem. Soli raczej nie trzeba, bo sery są słone.

Ilość sosu z 200 ml śmietanki, 100 g lazura, 100 g camemberta i 50 g parmezanu wystarcza na ok. 4 osoby.



Jako że zasmakowałam w sosach i ich też mi brakowało, wymyśliłam kolejny. Zdjęcie przedstawia zwykłe usmażone w jajku piersi, przyprawione wg uznania.



Sos śmietanowo - maślany:



0,5 kostki masła
100 g śmietany 30%

Masło rozpuścić i lekko je zbrązowić, dodać śmietankę 30 % i poczekać aż zgęstnieje. Przyprawić do smaku solą i pieprzem.

Polewać mięska ;)







Kulki mięsne IKEA
 pod serową pierzynką ze szpinakiem


Nie mogłam znaleźć wartości odżywczych tych kulek. Na pierwszej fazie proponuję zrobić samemu kotleciki.



Kurczak smażony w jajku ze smażonym camembertem i gotowanymi na parze warzywami



Mam nadzieję, że spróbujecie tych przepisów. Smaczne, atkinsowe - dozwolone ;)


SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz