piątek, 1 marca 2013

III dzień prawie za mną...

Kolejny dzień zmagań za mną. Przy życiu trzyma mnie Pepsi Max.
Udaje mi się nie przekroczyć 20g węglowodanów, przeważnie jest ok 18g. 
Schudłam 1,1 kg - myślę, że wynik znośny.

Wczoraj odebrałam książki i niestety 2 jestem zawiedziona. Posiłki bez węglowodanów zawierają tak naprawdę co najmniej 20g węgli... Myślę, że przepisy wykorzystam dopiero w 3 fazie odchudzania.


Książka " Nowa Dieta Atkinsa" jest godna polecenia. Wszystko jest wytłumaczone w sposób bardzo przystępny nawet dla laików. Jest sporo przepisów na różnego rodzaju dressingi do sałatek i sosy do mięs.


Od dzisiaj będę Wam przedstawiać swoje menu wraz z podaniem liczby węglowodanów dla danego dania.


Obiad: Kotlet mielony z sałatką i włoskim kremowym dressingiem


Kotlet mielony* (bez bułki): 1szt. = 1g W

500g mięsa mielonego
1/2 op. przyprawy do mięsa mielonego
50 g parmezanu lub innego długo dojrzewającego sera
50 g rozpuszczonego masła
3 łyżki wody

*Z tej ilości wychodzi ok. 6 średniej wielkości kotletów.

Sałatka: 6,5g W

75 g sałaty 
1 średni pomidor
50 g papryki
5 zielonych oliwek
5 pieczarek podsmażonych na maśle

Dressing: 2 łyżki stołowe = 2g W
1/2 szkl. majonezu (kielecki nie ma cukru oprócz cukru z musztardy)
1/4 szkl.octu winnego (białego)
1/4 szkl. parmezanu lub grana padano
1 łyżeczka ksylitolu
1 zmielony ząbek czosnku (lub łyżeczka suszonego)
2 łyżeczki suszonej przyprawy włoskiej (lub ziół prowansalskich)
1/4 łyżeczki ostrej chili
1/4 łyżeczki pieprzu 
2 łyżki posiekanej natki pietruszki (opcjonalnie)

Mieszamy trzepaczką do uzyskania jednolitej konsystencji. 


Z tej ilości wychodzi ok 10 porcji. Można przechowywać w szczelnym pojemniku do 3 dni.


SMACZNEGO! 



Musiałam wymyślić na kolację coś naprawdę niskowęgowodanowego, bo na śniadanie była sałatka z parówkami w serze żółtym. 
Wymyśliłam to:


Ser camembert z przerostem niebieskiej pleśni w polędwicy babuni, jajko na miękko i 1 łyżka sosu z obiadu. 
Ilość węglowodanów: 1,36 g

Podsumowanie dnia:
węglowodany - 17,5 g
białko - 95 g
tłuszcz - 131 g
kalorie - 1645 (do tej pory było ok. 1300 kcal)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz