środa, 13 marca 2013

Oj, nie było mnie nie było.

Waga sukcesywnie spada (teraz jest 76,7 kg), choć było 4 dni zastoju i pierwszy kryzys, żeby rzucić to w cholerę.
Szukałam, czytałam, porównywałam tabele na tabele-kalorii.pl i oto moje wnioski:

1. Ilość tłuszczów musi znacznie przewyższać ilość spożywanych białek,
2. Ilość kalorii nie powinna przekroczyć u mnie 1500 kcal,
3. Ilość węglowodanów nie może przekroczyć 15 g/dobę.

A że zakochałam się w szpinaku, przedstawiam Wam przepis na zupę szpinakową ze smażonym schabem (może być każde inne mięso) na grana padano.
Zanim jednak to zrobię, małe ostrzeżenie:

CZYTAJCIE ETYKIETY NA OPAKOWANIACH SZPINAKU.

Szpinak Hortexu w brykiecie ma 0,4 g W/ 100g, a Tarczyńskie Smaki 3,6 g W/100g!

ZUPA SZPINAKOWA - ok. 3,5 g W

Oliwa z oliwek (30 ml)
Szpinak (180-200 g = 6-8 brykietów)
Lazur niebieski (50 g)
Czosnek świeży lub w proszku
Jajko
Śmietana 30% (3 łyżki stołowe)
Sól, pieprz

Szpinak podsmażyć, dodać lazur. Mieszać aż do rozpuszczenia. Dodać sól, pieprz, czosnek. Wbić jajko i wlać 3 łyżki śmietany.
Zalać 250 ml bulionu z kostki (wersja bardziej węglowodanowa, rosół z kury własnej roboty 3,5 g /250 ml).
Zmiksować blenderem.

Mimo, może, niezbyt zachęcającego wyglądu, zupa jest przepyszna!


A oto co jadłam w poprzednie dni:

PIECZONY KURCZAK Z FASOLKĄ I MASŁEM - ok. 7,5 g W


SAŁATKA BROKUŁOWA - ok. 8 g W
brokuł 140 g
pomidor 80g
jajko na twardo
ser żółty starty 50g
majonez kielecki 30g
sól, pieprz



KURCZAK PIECZONY Z ROSZPONKĄ - 5,5 g W
roszponka 25 g
pomidor 55 g
ogórek zielony 25 g
czerwona papryka 25 g
mozzarella 25 g
dressing 1 łyżka


   

KOTLET MIELONY ZE SZPINAKIEM - 4,5 g W
  
  Mielony:
500 g 
100 g rozpuszczonego masła
50 g grana padano lub parmezanu
jajko
sól, pieprz, przyprawy do smaku

Szpinak:
200 g szpinaku
20-30 ml oliwy z oliwek
40 g lazura
3 łyżki śmietany 30%
jajko
sól, pieprz, czosnek w proszku




HAMBURGERY WOŁOWE POD PIECZARKOWĄ PIERZYNKĄ
W ZIELONYM TOWARZYSTWIE - 4 g W

2 hamburgery wołowe z Lidla
60 g usmażonych na maśle pieczarek
zestaw sałat 20 g 
pomidor 35 g
ogórek 25 g 
dressing jogurtowy 10 g 

Ok. 100 g surowych pieczarek pokroić w plasterki i wrzucić na rozgrzane masło (ok. 50-80 g ). Przyprawić podczas smażenia solą i pieprzem.
Hamburgery wstawić do nagrzanego do 200 stopni piekarnika na funkcję grill. Piec po 2-3 min. z każdej strony.
Pieczarki ułożyć na hamburgerach i podać z sałatką. Pod pieczarki można położyć po plasterku żółtego sera.

Smacznego!




TRADYCYJNA JAJECZNICA NA MAŚLE Z POMIDORAMI - ok. 2,5 g W


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz